ПОЛОЖЕННЯ ПРО УЧНІВСЬКЕ САМОВРЯДУВАННЯ (ПАРЛАМЕНТ) НВК «БОБРИНЕЦЬКА ГІМНАЗІЯ – ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ №1»

І. Загальні положення.

1. Учнівське самоврядування (Парламент) навчально-виховного комплексу «Бобринецька гімназія – загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 1» - самостійне, добровільне, демократичне об’єднання учнів.

2. У своїй діяльності Парламент керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про громадські організації», Конвенцією ООН про права дитини, Статутом навчального закладу.

3. Учнівське самоврядування пропагує дружні взаємини та співпрацю з різними громадськими об’єднаннями на принципах взаємоповаги і незалежності; співпрацює з педагогами і батьками.

ІІ. Мета та завдання діяльності органів учнівського самоврядування (Парламенту).

1. Усебічно розвиватися, самовдосконалюватися, само реалізовуватися на благо собі, своїм ровесникам, школі, своїй родині, малій батьківщині, народові України.

2. Забезпечувати і захищати права та інтереси учнів на основі виконання правил і законів школи.

3. Формувати почуття відповідальності, свідоме ставлення до участі кожного у вирішенні важливих справ шкільного життя, оволодівати наукою управління.

4. Сприяти реалізації інтересів, можливостей, бажань дітей.

5. Сприяти навчальній, науковій, творчій, спортивній діяльності учнів.

6. Прагнути узгодженості й балансу інтересів між учнями і дорослими.

7. Організація співробітництва з позашкільними об’єднаннями та організаціями.

ІІІ. Структура та органи управління учнівського самоврядування.
1. Права та обов’язки.

1. Вищим органом учнівського самоврядування є учнівська конференція, яку скликають двічі на рік.

2. Виконавчим органом самоврядування є учнівський парламент, який обирається на засадах вільного і рівноправного висування кандидатів учнями 5-11 класів (по два учні від класу).

3. Учні 5-11 класів таємним голосуванням обирають старосту класу, який одночасно є членом парламенту (старостату)

4. Парламент таємним голосуванням обирає Голову Парламенту з числа членів Парламенту, 2-х заступників та Секретаря.

5. Заступники можуть вести засідання Парламенту у разі відсутності Голови Парламенту.

6. Формою роботи Парламенту є засідання, які проводяться раз на місяць.

2. Учнівська конференція:

затверджує звіти голови Парламенту і голів комісій;

може приймати рішення, які стосуються діяльності гімназійного парламенту.

приймають рішення, які спрямовані на покращення навчально-виховного процесу в навчальному закладі і носять рекомендаційний характер.

3. Учнівський парламент:

координує роботу класів, доводить до них конкретні завдання діяльності;

контролює створення належних умов для навчання та дозвілля учнів;

контролює відвідування уроків, стан навчання та поведінки учнів;

ухвалює рішення з найважливіших питань життя школи в межах своєї компетенції;

вносить пропозиції до адміністрації школи, педагогічної ради з питань навчання та виховання;

здійснює заходи щодо розвитку творчих здібностей учнів, зміцнення їхнього здоров’я, фізичного вдосконалення, пропаганди здорового способу життя;

організовує роботу комісій парламенту;

співпрацює зі старостатом.

4. Старостат:

звітує про результати навчально-виховної роботи на класних зборах, засіданнях старостату та учнівського парламенту;

є безпосереднім зв’язковим між учнівською радою, колективом класу та класним керівником (доводить до їхнього відома плани, завдання, рішення учнівського парламенту).

5. Голова Парламенту:

представляє Парламент у школі і поза її межами;

співпрацює з із педагогічним колективом та батьківським комітетом;

здійснює зв'язок між учнями та адміністрацією школи, вчителями, громадськістю;

веде засідання Парламенту;

розподіляє завдання між членами Парламенту;

проводить голосування у Парламенті, скріплює рішення Парламенту своїм підписом;

є організатором культурно-масових та науково-виховних заходів, які проводяться у школі.

6. Секретар:

разом із Головою опрацьовує порядок засідань Парламенту;

перед засіданням збирає усі пропозиції, які має розглянути Парламент;

веде протоколи засідань, надсилає їх зацікавленим особам;

збирає письмові пропозиції, що надходять до Парламенту.

7. Заступники:

допомагають Голові в організації роботи комісій Парламенту;

у разі відсутності Голови Парламенту ведуть засідання.

8. Комісії Парламенту:

розробляють і подають на розгляд Парламенту цікаві проекти та пропозиції;

працюють відповідно плану роботу, розробленого на засіданні комісії та затвердженого Парламентом;

9. Члени Парламенту:

представляють інтереси класних колективів, які їх висунули;

беруть участь у засіданнях Парламенту та у роботі комісій, ухвалюють рішення і виконують їх;

дають доручення членам колективу і контролюють виконання;

особисто відповідають за роботу комісій, до яких входять;

вивчають пропозиції однокласників стосовно самоврядування і представляють їх на засіданнях Парламенту;

звітують перед класом про результати роботи Парламенту;

є учасниками різних культурно-масових та навчально-виховних акцій;

мають хорошу успішність та поведінку у школі та поза її межами;

є лідерами класу.

ІІІ. Основні напрями діяльності органів учнівського самоврядування.

До складу Парламенту входить шість комісій, старостат та інформаційний центр.

Комісія обирає зі своїх членів голову комісії та заступника.

Щопонеділка комісія збирається на оперативну нараду, де звітує про проведену роботу і планує роботу на наступний тиждень.

1. Навчальна комісія:

здійснює роботу, спрямовану на вироблення в учнів свідомого ставлення до навчання;

бере участь у проведенні предметних тижнів, місячників, олімпіад, конкурсів;

допомагає класним керівникам у контролі за виконанням домашніх завдань, веденням щоденників;

веде боротьбу з пропусками уроків, запізненнями на уроки;

ü забезпечує простір для ініціативи, творчості, самодіяльності учнів у навчально-пізнавальній діяльності;

ü організовує конкурси ерудитів, проводить інтелектуальні ігри з метою виявлення обдарованих дітей та закріплення програмового матеріалу з різних предметів;

ü збирає і систематизує матеріал-інформацію про стан успішності в кожному класі;

ü здійснює рейди контролю за відвідуванням, підготовкою до уроків (наявністю зошитів, щоденників, виконанням домашніх завдань;

ü підготовка і проведення бесід у класах (про режим дня, виконання домашніх завдань, користі читання);

ü пропагує книгу, сприяє виробленню потреби в систематичному читанні, допомагає бібліотекарю у проведенні рейдів-перевірок збереження підручників, книжкових тижнів, бібліотечних годин.

2. Правова комісія:

ü забезпечує захист прав та інтересів учнів,

ü контролює дотримання учнями Статуту школи (Правил для учнів);

ü проводить індивідуальні бесіди з дітьми, схильними до правопорушень,

ü бере участь у проведенні масових заходів з правових питань для учнівської молоді;

ü здійснює заходи, спрямовані на залучення підлітків, схильних до правопорушень, до роботи в органах учнівського самоврядування (спортивні секції, підготовка заходів дозвілля, виконання постійних та тимчасових доручень);

ü збирає інформацію на засідання учнівської ради, ради профілактики з питань правової освіти і виховання;

ü організовує чергування учнів під час проведення масових заходів, свят, вечорів відпочинку;

ü організовує правову освіту (вивчення Правил для учнів, Статуту школи, документів про освіту, про учнівське самоврядування, інших правових документів;

ü проводить зустрічі з правоохоронцями;

ü виховує свідоме ставлення до виконання громадських доручень, свідомої дисципліни, бережливе ставлення до державного і власного майна;

ü проводить дні ввічливості, чистоти;

ü розвиває творчу співпрацю вчителів та учнів, створює добрі взаємини школи, дітей і батьків, налагоджує тісні стосунки з шефськими закладами, установами та організаціями.

3. Екологічна комісія:

ü проводить заходи, спрямовані на формування екологічної культуру людини, її гармонійних стосунків з природою;

ü охороняє довкілля, дбає про збереження шкільного майна,

ü організовує проведення трудових операцій, десантів з благоустрою шкільної території;

ü проводить дні чистоти;

ü проводить акції «Зробимо нашу школу найкращою», «Зелений патруль», «Посади квітку» тощо;

ü проводить конкурси на кращий зелений куточок класу, кращу пришкільну ділянку;

ü проводить рейди-перевірки санітарного стану класів, контролює проведення санітарних днів;

4. Комісія з питань охорони здоров’я і спорту:

ü забезпечує повноцінний фізичний розвиток дітей, дбає про охорону та зміцнення їхнього здоров’я;

ü пропагує здоровий спосіб життя (антиалкогольна, антитютюнова, антинаркотична програми);

ü залучає учнів та батьків до спортивно-масової та фізкультурно-оздоровчої роботи;

ü проводить спортивні ігри на перерві та після уроків;

ü організовує загально шкільні спортивно-оздоровчі заходи;

ü здійснює санітарно-освітню роботу серед учнів (випускає санітарні бюлетені, проводить бесіди, дискусії, анкетування, тематичні вечори);

ü активно сприяє вихованню в дітей обережного поводження з вогнем, проведенню тижнів безпеки життєдіяльності;

ü проводить ігри, навчання з правил безпеки життєдіяльності;

ü організовує заняття з профілактики дорожнього травматизму;

ü проводить місячник дорожнього руху.

5. Комісія з питань культури і відпочинку:

ü організовує естетичне виховання учнів;

ü організовує змістовний відпочинок учнів у позаурочний час, залучаючи їх до проведення вечорів відпочинку, дискотек, днів відкритих дверей, спортивно-оздоровчих заходів, зустрічей, оглядів-конкурсів, фестивалів, концертів, виготовлення атрибутів для оформлення актового залу;

ü розвиває творчі здібності школярів, залучаючи їх до роботи в гуртках, секціях, учнівських об’єднаннях, творчих групах за інтересами;

ü прилучає учнів до народної творчості, національної культури;

ü здійснює заходи військово-патріотичного спрямування;

ü підбирає матеріали до написання сценаріїв різноманітних свят, вечорів відпочинку, зустрічей;

ü залучає якомога більше дітей до позаурочної діяльності, організації змістовного дозвілля та відпочинку, до художньої самодіяльності;

ü співпрацює із закладами культури міста, здійснює спільні виховні заходи;

ü організовує участь у експедиції «Моя земля – земля моїх батьків», етнографічно-пошукову роботу (вивчення долі своєї родини в долі Батьківщини);

ü здійснює пошукову роботу, збирання народознавчого матеріалу, вивчає традиції та звичаї українського народу;

ü відзначення традиційних шкільних свят;

ü готує творчі виставки учнів.

6. Комісія з питань координації волонтерського руху:

ü здійснює координацію роботи волонтерських загонів по класах;

ü виявляє милосердя до хворих і людей похилого віку, допомагаючи їм під час осінньо-весняних польових робіт;

ü здійснює заходи до Дня людей похилого віку, Дня інваліда, Дня захисту дітей;

ü організовує зустрічі з ветеранами, учасниками війни;

ü доглядає за пам’ятником загиблим учителям і учням школи, пам’ятним знаком;

ü виховує готовність жити і діяти за принципами гуманізму, милосердя, людяності:

ü піклується про ветеранів, інвалідів, пристарілих;

ü піклується про молодших школярів, організовує шефство над класами, закріпленими з а ними;

ü допомагає вчителям початкових класів у організації позакласної діяльності молодших школярів;

ü надає допомогу початковим класам в організації дозвілля на перервах, роботі літнього оздоровчого майданчика.

7. Інформаційний центр:

ü забезпечує гласність у діяльності органів учнівського самоврядування;

ü розвиває у дітей вміння збирати інформацію, обговорювати теми рубрик і матеріалів шкільної газети;

ü сприяє підвищенню інтересу дітей до життя школи;

ü виховує свідоме й відповідальне ставлення до своїх обов’язків та прав, навички організаторської роботи в класних колективах;

ü інформує учнів, батьків, учителів про всі події, які відбуваються в школі, класі;

ü проводить загально шкільні лінійки, відкриті зустрічі, класні збори;

ü збирає та обробляє дані, надає інформацію щодо подальшої діяльності органів учнівського самоврядування;

ü збирає матеріал та допомагає у випуску шкільної газети «Велика перерва»;

ü оформлює плакати, стінгазети, оголошення, проводить конкурси стінгазет, плакатів;

ü проводять соціологічні опитування щодо думки учнів, вчителів з різних питань шкільного життя;

ü знайомить учнів з визначними датами та подіями ( на лінійках, класних годинах);

ü надає методичну та практичну допомогу щодо оформлення та заповнення постійних і змінних рубрик у класних куточках;

ü інформує на лінійках про участь учнів школи у міських, районних, обласних, республіканських заходах (конкурсах, олімпіадах, змаганнях, зльотах, виставках тощо);

ü проводить творчі конкурси юних поетів, прозаїків, журналістів, фотокореспондентів.

8. Старостат:

ü звітує про результати навчально-виховної роботи на класних зборах, засіданнях старостату та учнівського парламенту;

ü є безпосереднім зв’язковим між учнівською радою, колективом класу та класним керівником (доводить до їхнього відома плани, завдання, рішення учнівського парламенту).

ІV. Припинення повноважень Голови, членів Парламенту.

Повноваження Голови, членів Парламенту можуть бути припинені у разі:

ü складання повноважень за особистою заявою;

ü переходу до іншої школи;

ü відкликання класом свого представника із складу Парламенту;

ü член Парламенту може бути включений зі складу Парламенту за рішенням Парламенту школи у випадку несистематичного виконання своїх обов’язків і не реагування на зауваження інших членів щодо покращення своєї роботи, а також у випадку, коли член Парламенту порушує правила для учнів.

У такому випадку учні класу повинні обрати нового члена Парламенту не пізніше одного місяця з часу виключення.

Кiлькiсть переглядiв: 1345

Коментарi